احکام شرعی (نزدیکی+معاشقه+استمناع+جنب شدن) در ماه رمضان | در ماه رمضان چگونه با همسر نزدیکی کنیم؟!

https://bayanbox.ir/view/2789252515740864213/%D8%A7%D8%AD%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%B3%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82%D9%87-%D8%AC%D9%86%D8%A8-%D8%B4%D8%AF%D9%86.jpg

با سلام و عرض ارادت خدمت بازدیدکنندگان سایت  اگر به تازگی با وب سایت ما آشنا شدید باید عرض کنم که در این جا هر از چندگاهی پست های مطالب اختصاص پیدا می کند به سوالاتی که کاربران بیش از پیش به دنبال آنها هستند. با توجه به فرا رسیدن ماه مهربان رمضان، سوالاتی حول چکونگی رابطه زناشویی در این ماه و سوالات مختلفی اعم از این که آیا بوسه و معاشقه با همسر روزه را باطل می کند؟ آیا در ماه رمضان نزدیکی با همسر اشکار دارد و حرام است؟!!حکم خودارضایی در این ماه چیست؟و سوالات و مسائل دیگر.. دز این پست به صورت کامل در مورد اینگونه پرسش ها و شبهات مردان و زنان (دختران و پسران) بحث و گفتگو می کنیم. ابتدا به صورت توضیحات کوتاه و سپس به ارائه فتوی های مراجع به طور سوال و جواب خدمتان ارائه می گردد.کلید این مسائل را در یک جمله میخواهم برایتان بنویسم و آن این است که:

خود نزدیکـی در ماه رمضان ، حرام نیست ( بلکه شکستن روزه به صورت عمدی ) اشکال دارد.

 

بیشتر بخوانید: روشهای افزایش سایز و حجم آلت تناسلی    

 

احکام نزدیکی در (ماه رمضان) با همسر چیست؟

رمضان ، ماه بندگی و عبادت است ، اما خدای متعال در همین ماه بندگی هم به بندگانش سخت نمی گیرد و به آنها هرگزتکلیفی فراتر از حد توانشان نداده است بنابراین همسران می‌توانند بر اساس شرایط خاصی در طول روز و شب ماه رمضان ، از همدیگر بهرمند شوند (لذت ببرند) ، بهره‌ای که بسته به زمان ، انواع و شرایط خاصی خواهد داشت.

 

نزدیکی با همسر در ماه رمضان!

جنب شدن مرد یا زن  به صورت عمدی ، چه به واسطه نزدیکی با همسر ، بازی کردن و ملاعبه‌ی با او و یا هر طریقـی دیگری [مثل: استمناء (خودارضایی) ، جنب شدن به واسطه نگاه به عکس یا فیلم های تحریک کننده و …)، همه این ها مانند نوشیدن آب یا خوردن خوراکی روزه را باطل می کنند. پس ، خود نزدیکی در ماه رمضان با همسر حــرام نیست ، بلکه شکستن  روزه به صورت عمد اشکال دارد و موجب کفاره عمدی (شصت روز برای یک روز یا شصت مدّ طعام برای هر روزی که انسان روزه خود را عمداً افطار کند) می‌شود.

 

روش نزدیکی با همسر در ماه رمضان چگونه است؟؟ |چطور در ماه رمضان معاشقه و نزدیکی کنیم؟؟

همسران (زن و شوهر ها) می‌توانند بعد از اذان مغرب تا قبل از اذان صبح با یک دیگر نزدیکی کنندو رابطه جنسی و زناشویی داشته باشند و قبل از اذان صبح غسل نمایند و طیب و طاهر وارد روز جدید از ماه مبارک رمضان گردند. پروردگار مهربان، در ماه مبارک رمضان بر ما سخت نگرفته است، بلکه نظمی داده است که ما بتوانیم قوا و خواسته های نفسانی خودمان را تحت کنترل خود بگیریم و کنترل خود را نیز به فرمان خداوند بسپاریم .

 

نزدیکی در ماه رمضان از دید مراجع تقلید:

 

نزدیکی در شب اول ماه رمضان ، مستحب می باشد.

 
سؤال: نزدیکی با همسر در ماه رمضان اگر به جهل (نادانی مسئله) باشد حکم آن چیست؟

پاسخ: آیت‌الله روحانی می‌فرمایند: اگر جهل داشته باشند که نزدیکى در روز ماه رمضان اشکال ندارد ، روزه آن‌ ها باطل نمى‌شود ، ولى اگر احتمال دادند و یقین نداشته و نزدیکی در روز ماه رمضان را انجام دادند ، روزه باطل مى‌شود.

 

سؤال: اگر شخص روزه‌دار در اثر فراموشى آمیزش جنسى داشته باشد ، آیا به روزه‌هایش ضرر می‌رساند و روزه اش باطل می شود؟

پاسخ: آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند: اگر فراموش کند که روزه است و آمیزش جنسى کند ، روزه او باطل نمی‌شود ، ولى هر لحظه که یادش آمد ، باید فوراً از حال آمیزش خارج شود ؛ وگرنه روزه‌اش باطل است.

 

سؤال: اگر شوهر با زن خود در ( روز ) ماه رمضان جماع کند و زن نیز به آن راضى باشد ، چه حکمى دارد؟

پاسخ: آیت‌الله سیستانی می‌فرمایند: دخول بدون انزال در ماه رمضان ، روزه را باطل می کند...

 

سؤال: مردی که به هر علتی مثل مرض ، روزه نمی‌گیرد ، اگر همسر روزه‌دار خود را مجبور به جماع کند ، روزه زن باطل است؟ و آیا کفاره دارد یا نه؟ کفاره آن به عهده چه کسی است؟

پاسخ: حضرات آیات بهجت و مظاهری می‌فرمایند: روزه او باطل می‌شود و کفاره روزه خودش و روزه زنش را باید بدهد. آیت‌الله بهجت در ادامه توضیح می‌دهند: ولى اگر زن در بین جماع راضى شود ، بنابر احتیاط واجب مرد دو کفاره بدهد و زن یک کفاره و در هر صورت زن باید قضاى روزه آن روز را به‌جا آورد.

 

چه چیزهایی در مورد نزدیکی در ماه رمضان مکروه است؟ (کراهت دارد)

+ آمیزش در اول ، وسط و آخر هر ماه ( قمری ) به استثناء شب اول ماه رمضان

+ آمیزش در شب نیمه شعبان ، شب عید فطر ، شب عید قربان ، شب اول صفر

 

چه چیزهایی در باره نزدیکی در ماه رمضان مستحب است؟

آمیزش در شب اول ماه رمضان

 

کفاره نزدیکی در ماه رمضان:

سؤال: نزدیکی با همسر در  (روز) ماه رمضان، چه حکمی دارد و باید چه کاری انجام دهند؟ آیا باید روزه را قضا بگیرند؟

پاسخ: آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند: بر هر یک از آنان حکم افطار عمدى جارى است و علاوه بر قضا ، کفاره هم بر هر دو واجب می‌شود ؛ که عبارت است از شصت روز روزه یا اطعام شصت فقیر و یا دادن شصت مد طعام به شصت مسکین که سهم هر کدام، یک مد (ده سیر گندم یا جو یا برنج) است.  

 

کلیات احکام شرعی و اسلامی (رابطه ی جنسی) در ماه رمضان:

 

نزدیکی در شب های ماه رمضان مثل سابق مجاز است حتی در شب های قدر

 

سوال. آیا می شود در ماه مبارک رمضان رابطه جنسی بر قرار کرد؟

جواب: کسانی که موفق به گرفتن روزه می شوند نمی توانند در ساعاتی که روزه هستند رابطه ی جنسی کامل برقرار کنند. منظور از رابطه ی جنسی کامل، دخول کامل آلت تناسلی مردانه می باشد. اگر چنین اتفاقی بیافتد روزه باطل می شود و دو طرف باید کفاره بدهند و 60 روز هم روزه بگیرند.

 

سوال. آیا نمی توانیم هیچ گونه رابطه ی جنسی در زمانی که روزه هستیم برقرار کنیم؟

جواب: می شود دخول کرد! ولی نه دخول کامل. مرد می تواند ( تا قبل از ختنه گاه ) دخول کند!

 

سوال. در طول روز ماه رمضان می توانیم معاشقه (عشق بازی) کنیم؟

جواب: بله می شود معاشقه کرد. تا زمانی که لب و دهان درگیر نشوند هیچ مانعی وجود ندارد. اگر کار به لیسیدن، خوردن یا بوسه ی دهان به دهان کشید باید احتیاط کرد که آب دهان فرو نرود.

 

سوال. اگر در طول معاشقه کردن، (قبل از رسیدن به اوج لذت جنسی و ارضا شدن ) رطوبتی از زن خارج شود چه حکمی دارد؟

جواب: طبق فتوای آیت الله خامنه ای مشکلی نیست و روزه باطل نمی شود.

 

سوال. اگر جناب شوهر انگشتش را به درون آلت تناسلی زن فرو برد آیا روزه زن باطل می شود؟

جواب: طبق فتوای آیت الله خامنه ای چنانچه زن به اوج لذت جنسی نرسد و انزال صورت نگرفت باز هم روزه ی زن باطل نمی شود.

 

6. اگر مرد قصد انزال نداشت. به خودش هم مطمئن است که اگر معاشقه کند، آب منی ازش خارج نمی شود ، در این صورت اگر بر خلاف روال قبلی ، مرد به طور ناگهانی به اوج لذت جنسی رسید و آب منی ازش خارج شد ، حکم روزه ی آن مرد چه میباشد؟!

جواب: طبق فتوای آیت الله خامنه ای، روزه ی چنین مردی، باطل نیست و فقط  باید غسل جنابت انجام دهد. ولی اگر معمولا با معاشقه ، انزال شود ،‌ روزه ی آن باطل و باید کفاره هم بدهد. در شب های ماه رمضان رابطه ی جنسی مثل سابق مجازه. حتی در شب های قدر. رابطه جنسی پس از افطار مجاز است

 

سوال: اگر روزه دار در ماه رمضان با همسر خود که روزه است جماع کند ، چنانچه زن را مجبور کرده باشد (زور و فشار) ، چه تکلیفی بر او واجب می شود؟

جواب: کفّاره روزه خودش و روزه همسرش را باید بدهد ( حتی اگر زن  بعداً راضی شود ).

 

سوال: اگر زنی ، شوهر روزه دار خود را به جماع مجبور سازد، یا به کار دیگری که روزه را باطل می کند ، آیا واجب است کفّاره شوهرش را بدهد؟

جواب: واجب نیست کفّاره روزه شوهر را بدهد.

 

***نظر فقها  و علماء درباره‌ی روایت هایی که در کتب شیعه آمده و نوعی از نزدیکی در ماه رمضان که موجب بطلان روزه نمی شود چیست؟؟ (نزدیکی از پشت با همسر در ماه رمضان)

 

نزدیکی در ماه رمضان بعد از غروب تا قبل از طلوع صبح اشکالی ندارد

نظر مراجع در خصوص چند روایتی که در کتاب های شیعه آمده است و نزدیکی کردن از پشت را در حال روزه اجازه داده و اینکه این کار اثری روی این روزه ندارد، چیست؟ روایت نقل شده اینگونه است که نزد امام صادق (ع) این مسئله را مطرح می‌کنند که اگر مردی با زنی که روزه است از پشت نزدیکی داشته باشد، حکمش چیست؟

امام می‌‌فرماید: این کار باعث باطل شدن روزه‌‌اش نمی‌‌شود و غسل جنابت لازم نیست. (وسائل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه) نوشته شیخ حر عاملی. همچنین این روایت از ابن ادریس هم نقل شده است...

 

 

 

 

 

نزدیکی در ماه رمضان،نزدیکی با همسر در ماه رمضان،رابطه ی جنسی در ماه مبارک،حکم ... می‌کنند که اگر مردی با زنی که روزه است از پشت نزدیکی داشته باشد، حکم چیست؟
- نزدیکی در ماه رمضان بوسیدن همسر در ماه رمضان احکام نزدیکی از عقب نزدیکی از پشت غسل دارد حکم انزال در ماه رمضان حکم نزدیکی از دهان کفاره نزدیکی در ...
- در این مقاله قصد داریم احکام نزدیکی در ماه رمضان را بیان کنیم. ... نزدیکی مرد از پشت با همسر خود، باعث ابطال روزه نمی شود و نیازی به انجام غسل ...
- حکم نزدیکی در ماه رمضان,رابطه زناشویی در زمان روزه,نزدیکی از پشت در ماه رمضان,احکام نزدیکی در ماه رمضان.
قبل از این که به احکام رابطه جنسی از پشت بپردازیم لازم است زوجین گرامی در ... پاسخ: هر گاه مرد در روزه ماه رمضان یا در حال حیض با زن نزدیکی کند معصیت کرده، ولی ...
البته غیر از حکم شرعی، باید جنبه های بهداشتی چنین عملی را نیز در نظر گرفت زیرا نزدیکی از پشت با همسر عملی غیر طبیعی است و از نظر علمی و پزشکی نیز ثابت ...
- اگر مرد بخواهد با همسرش از پشت نزدیکى کند، آیا زن مى تواند تمکین نکند؟ ... ۲.۱ لزوم عدّه در نزدیکی از پشت; ۲.۲ مقاربت با همسر از پشت [التذاذ زن و شوهر]; ۲.۳ حکم وطی در ... عدالت مرد دارای دو زن در همخوابی · نزدیکی نکردن با همسر بیش از چهار ماه · تکرار ... قانون جذب چیست و چه اشکالات دینی دارد; ❯ حکم روزه ماه رمضان در روزهای ...

نزدیکی و حکم نزدیکی در زمان حیض و حکم نزدیکی در دوران قاعدگی و احکام شرعی زناشویی و رابطه جنسی در زمان پریود و نظر علما درباره نزدیکی از پشت را در نمناک ببینید. ... پاسخ: اگر در زمانی که نزدیکی با زن حرام است (مثلاً در روزه ماه رمضان یا در حال ...

آمیزش (نزدیکی) ... ۱ پرسش: مستحبات و مکروهات نزدیکی را بیان کنید. ... هنگامی که ماه در محاق است ، و پس از طلوع فجر تا طلوع آفتاب ، و در شب اول ماه مگر ماه رمضان ... و همچنین مکروه است که رو به قبله یا پشت به قبله باشند ، و در کشتی ، و برهنه ، و پس ...
حکم شرعی رابطه جنسی و ارضا شدن در ماه رمضان چیست و نزدیکی با همسر در ماه ... کسی که نمی دانسته خودارضایی«استمناء» روزه را باطل میکند و ان را انجام داد ؛ حکمش چیست ؟ ... ولی اگر طبق معمول با معاشقه، انزال شود،‌ روزه ی ان باطل و باید کفاره هم بدهد.

نزدیکی در ماه رمضان،نزدیکی با همسر در ماه رمضان،رابطه ی جنسی در ماه مبارک،حکم نزدیکی در ماه ... ولی اگر معمولا با معاشقه، انزال شود،‌ روزه ی آن باطل و باید کفاره هم بدهد.

سوالات احکام خودارضایی سؤال: آیا مالش بدن خود به غیر از آلت تناسلی برای قصدی ... سؤال: ۶ ماه است که ازدواج کرده ام، با همسرم معاشقه زیاد دارم ولی تحریک نمیشوم که ... با توجه به اینکه من فراموش کرده بودم که ماه رمضان است و استمنا کردم آیا روزه من باطل ... نزدیکی با زن می دانید اشتباه است زیرا استمناء شرعا حرام است و نزدیکی با همسر که ...

س 786: در ماه مبارک رمضان بدون وجود هیچ‌یک از آثار استمناء فقط بر اثر حالتی که هنگام ... ج: فقط یک کفّاره بر او واجب مى‏شود، بلى اگر این کار آمیزش جنسى یا استمناء ...Apr 25, 2019 - در این مقاله قصد داریم احکام نزدیکی در ماه رمضان را بیان کنیم. ... حال اگر حین معاشقه، واژن خانم مرطوب شود، مشکلی ندارد و روزه باطل نیست‌. فرو کردن ...

- نزدیکی با زن در هنگام پریود بودن و عادت ماهیانه وی حرام است، اما اگر زنی را در هنگام دوران عادت ماهیانه اش از ... مقاربت و نزدیکی جنسی در ایام عادت ماهانه بانوان حرام است. ... زمان پخش ادعیه و مناجات خوانی شبکه‌های سیما در ماه رمضان+ جزئیات.
- حکم خارج شدن مایعی در زنان که به علت احساساتی شدن باشد در ماه رمضان چیست ... آیا این خیسی بدون نزدیکی باعث ابطال روزه می شود و باید برای نماز و ...
سؤال:اگر فرد روزه‌دار در ماه رمضان با همسر خود ملاعبه کند، حکم موارد ذیل را بیان فرمایید: ... جواب: هر وقت غسل کنند، اشکال ندارد، ولی اگر مقاربت پیدا شود، روزه باطل و قضا و کفاره دارد. ... سؤال:کسی که نمی‌دانسته خودارضایی روزه را باطل می‌کند و در حال روزه این کار را ... سؤال:آبی که در هنگام معاشقه از زن یا مرد خارج می‌شود، پاک است یا نجس؟
منی، به مایع غلیظی گفته می شود که از غدد تناسلی مرد، به وسیله نزدیکی یا ... یا فکر ملاعبه، معاشقه و نزدیکی با جنس مخالف نیز استمنا و خودارضایی صورت گیرد.

به علاوه همان فرقی که بین زنا و جماع هست بین استمناء و جماع هم هست. جنابت از بیراهه (خودارضایی یا استمناء، زنا، هم جنس بازی یا لواط) باعث از بین رفتن سلامت روحی و ...

رابطه در رمضان،رابطه باهمسردرماه رمضان،رابطه در ماه رمضان،رابطه ماه رمضان،رابطه زن وشوهردرماه رمضان،رابطه در ماه رمضان نی نی سایت،رابطه در ماه رمضان چه حکمی دارد،رابطه در ماه رمضان حرام است،رابطه زناشویی در ماه رمضان اهل سنت،شعر در رابطه به رمضان،جملاتی در رابطه با رمضان،رابطه زناشویی در ماه رمضان چه حکمی دارد،رابطه زناشویی در ماه رمضان حرام است؟،رابطه زناشویی در ماه رمضان خامنه ای،رابطه زناشویی در ماه رمضان،رابطه با همسر در رمضان،در رابطه با ماه رمضان،در رابطه ماه مبارک رمضان،ماه رمضان رابطه زناشویی،رابطه زناشویی ماه رمضان،رابطه زناشویی در ماه رمضان نی نی سایت،نزدیکی در ماه رمضان،نزدیکی در ماه رمضان اهل سنت،نزدیکی در ماه رمضان چه حکمى دارد،نزدیکی در ماه رمضان از نظر اهل سنت،نزدیکی در ماه رمضان روزه،نزدیکی در شب ماه رمضان اهل سنت،نزدیکی در ماه رمضان بعد از اذان صبح،نزدیکی در ماه رمضان برای بچه دار شدن،نزدیکی در ماه رمضان بعد از افطار،نزدیکی در ماه رمضان تا ختنه گاه،نزدیکی در ماه رمضان چه حکمی دارد،کفاره نزدیکی در رمضان،نزدیکی در ماه رمضان در شب،نزدیکی در ماه رمضان در شب قدر،نزدیکی در شبهای رمضان،نزدیکی در ماه رمضان شب قدر،نزدیکی در ماه رمضان نی نی سایت،حکم خود ارضایی در ماه رمضان اهل سنت،حکم خود ارضایی در ماه رمضان بعد از افطار،حکم خود ارضایی در ماه رمضان رهبر،حکم خود ارضایی در ماه رمضان،حکم خود ارضایی در ماه رمضان مکارم شیرازی،احکام خود ارضایی در ماه رمضان،زناشویی در رمضان،زناشویی ماه رمضان،زناشویی در ماه رمضان،رابطه زناشویی در ماه رمضان،روابط زناشویی در ماه رمضان،احکام زناشویی در ماه رمضان،احکام رابطه زناشویی در رمضان،حکم رابطه زناشویی در ماه رمضان،رابطه زناشویی ماه رمضان،احکام زناشویی ماه رمضان،روابط زناشویی ماه رمضان،زناشویی در ماه مبارک رمضان،معاشقه در ماه رمضان،معاشقه در ماه رمضان چه حکمی دارد،معاشقه با همسر در ماه رمضان،معاشقه در ماه مبارک رمضان،بوسیدن در ماه رمضان،بوسیدن همسر در ماه رمضان،بوسیدن زن در ماه رمضان،بوسیدن لب در ماه رمضان،بوسیدن همسر در ماه رمضان اهل سنت،بوسیدن همسر در ماه رمضان از نظر اهل سنت،بوسیدن همسر در ماه رمضان چه حکمی دارد،حکم بوسیدن در ماه رمضان،بوسیدن نامحرم در ماه رمضان،بوسیدن در ماه مبارک رمضان،ارضا در ماه رمضان،ارضا ناخواسته در ماه رمضان،دختر ماه رمضان،دختر و ماه رمضان،عکس دختر در ماه رمضان،عشق بازی در رمضان،عشق بازی باهمسردرماه رمضان،عشق بازی ماه رمضان،عشق بازی در ماه رمضان،عشق بازی در ماه رمضان چه حکمی دارد،عشق بازی با همسر در رمضان،عشق بازی زمان عقد،عشق بازی در زمان عقد،عشق بازی با همسر در ماه رمضان،حکم عشق بازی در ماه رمضان،احکام عشق بازی در ماه رمضان،عشق بازی زن و شوهر در ماه رمضان،ملاعبه و عشق بازی در ماه رمضان،نزدیکی از پشت در رمضان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By big20.blog.ir Copyright © 2020